[ Pobierz całość w formacie PDF ]

[Bindable]
private var listData:ArrayCollection = new ArrayCollection();
private function addText() : void {
listData.addItem(text.text);
text.text = "";
}
private function clearList() : void {
listData.removeAll();
}
]]>
dataProvider="{listData}" />
Rysunek 13.11. Prosty program MXML w przeglÄ…darce
Pierwotnie Flex był dostępny wyłącznie jako aplikacja sieciowa J2EE. Kompilacja plików
MXML do formatu SWF odbywała się w serwletach. Ponadto skompilowane aplikacje mogły
używać bram dla danych, które były częścią tej aplikacji sieciowej, co dawało dostęp do ta-
kich zasobów serwerowych jak bazy danych, Enterprise JavaBeans (EJB) i oczywiście dane
XML. Pierwsza wersja Fleksa była przeznaczona dla dużych firm i opłata licencyjna dla poje-
dynczej stacji roboczej była wysoka. Jednak z licencją serwerową pojawiło się narzędzie pro-
gramistyczne o nazwie Flex Builder. Aczkolwiek, jako że MXML to tylko XML, a XML to tylko
tekst, do pisania plików MXML wystarczy zwykły edytor tekstu.
Flash | 393
W 2006 roku, z dniem wypuszczenia na rynek Fleksa 2.0, firma Adobe radykalnie zmieniła
model i strukturę licencji Fleksa. Jego kompilator i dokumentację można bezpłatnie pobrać ze strony
http://www.adobe.com/products/flex po uprzednim zarejestrowaniu się. Kompilatora można używać
jako samodzielnej aplikacji do tworzenia plików SWF z plików MXML. Powstałe w ten sposób pliki
SWF można umieszczać na dowolnych stronach (lub wcale ich nie używać na stronach). Nie jest
wymagana żadna licencja serwerowa. Program Flex Builder 2 można zamówić jako odrębną apli-
kację i bazuje on na platformie Eclipse. Nadal jest licencjonowany na każdą stację komponent serwe-
rowy dla Flex 2, który odpowiada za komunikację pomiędzy aplikacjami Flex a systemami zaplecza.
XML w ActionScript 3.0
Pozostała część tego rozdziału opisuje kilka różnych sposobów pracy z dokumentami XML
przy użyciu Flex 2 i ActionScript 3.0. Język ActionScript 3.0 jest obsługiwany przez Flash
Player 9 i mające się ukazać środowisko Flash 9 oraz Flex 2 (w chwili pisania tej książki do-
stępna do pobrania na stronie http://labs.adobe.com była wersja alpha środowiska Flash Pro-
fessional 9; zgodnie z informacjami zawartymi na tej stronie, jedynym powodem udostępnie-
nia tej wczesnej wersji oprogramowania było umożliwienie tworzenia aplikacji przy użyciu
ActionScript 3.0). Mimo że obecnie ActionScript 2.0 jest szeroko rozpowszechniony, niedługo
sytuacja ta może ulec zmianie. Jako że format plików Fleksa bazuje na XML, do tematu tej
książki i jej odbiorców bardziej pasuje Flex. Ponadto użycie oprogramowania Flex 2 oznacza,
że przykłady będzie można skompilować za pomocą bezpłatnych narzędzi, co nie byłoby
możliwe przy użyciu normalnego narzędzia Flash2.
Aby zademonstrować omawiane właściwości stworzymy prostą aplikację prezentującą dane
książek, wykorzystywane od początku tego rozdziału. Poza przeglądaniem listy książek będzie
możliwość dodawania nowych. Na koniec, aby pochwalić się możliwościami użycia XML we
Flashu, wyświetlone zostaną bieżąca data i godzina zgodnie z informacjami serwera. Rysunki
13.12 i 13.13 przedstawiają zrzuty ekranu zrobione podczas używania tego programu. Listing
13.15 zawiera kod MXML tworzący różne komponenty formularza. Podobnie jak w przy-
padku kodu Swing używanego w niektórych z poprzednich rozdziałów, nie trzeba go rozu-
mieć również tutaj. W większości przypadków znaczenie jest oczywiste.
Rysunek 13.12. Strona z listÄ… programu we Fleksie
2
Mimo że dostępne są próbne wersje Flash Professional i Flash Standard, to nie jest to samo, co oprogramowanie bezpłatne.
394 | Rozdział 13. Prezentacyjny XML
Rysunek 13.13. Strona z formularzem we Fleksie
Listing 13.15. Komponenty formularza w MXML
// Tutaj będzie znajdował się kod w języku ActionScript.
]]>
id="addFormPage">
textAlign="right"/>
textAlign="right"/>
id="add"/>
Flash | 395

textAlign="left"/>
E4X
ECMAScript for XML (E4X) to rozszerzenie standardu ECMAScript, na którym oparte są języki
ActionScript i JavaScript. E4X dostarcza natywnej obsługi dokumentów XML w ECMAScript.
Nowy dokument za pomocą E4X można utworzyć tak:
var doc=
Tu jest trochÄ™ tekstu.
Tu powinno być jeszcze trochę tekstu.
W ActionScript lepiej jest dodać definicję typu, przez co pierwszy wiersz w kodzie powyżej
powinien wyglądać tak:
var doc:XML=
Dostęp do elementów potomnych uzyskuje się za pomocą notacji z kropką:
doc.element[0].child;
Dostęp do atrybutów można uzyskać przy użyciu znaku @:
doc.element[0].@attribute;
Dzięki takim możliwościom dostępu można odczytać wartości z dokumentu lub go zmody-
fikować:
doc.element[1].child = "Zmiana tekstu elementu child. "; [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • freetocraft.keep.pl
  • Strona Główna
  • Machine Learning Algorithms in Java (WEKA)
  • Java cwiczenia praktyczne cwjava
  • Dalton_Margot_ _Jak_cyganie
  • Zenna Henderson Holding Wonder
  • KośÂ›cdióśÂ‚ Wspólnota w drodze Joseph Ratzinger
  • 00000013 LeśÂ›mian Przygody Sindbada śąeglarza
  • Andre Norton and Mercedes Lackey Halfblood Chronicles 01 The Elvenbane
  • Heather Rainier [Divine Creek Ranch 02 Her Gentle Giant 01] No Regrets (pdf)
  • Charlie Cochrane Cambr
  • Fighting Connol 3 In Finn's Heart Roxie Rivera
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hannaeva.xlx.pl